Tour de Horalistán
Při včerejší projížďce na kole mi bleskla hlavou myšlenka založení takového mini závodu po našem ?mini státě? a abych s držel takové cyklistické tradice, nazval bych ji prozaicky Tour de Horalistán.
Nejednalo by se o úplně silniční závody, protože jaksi u nás jsou všechno takové ty silnice ne-silnice, kde sice jedete po asfaltu, ale musíte se hodně snažit abyste si ho v horku nepřivezli na kolech moc domů a v zimě nenechali ve výmolech kola? No zkrátka taková pravá Horalistánská silnice
No začínalo by se v Níhově na nádraží ? tam totiž začíná většina cyklistických výprav do Horalistánu ? pokračovalo by se přes Níhov k rybníku ? Bařině. Tam je nachystána první velká zkouška, protože se zde nachází velmi oblíbená občerstvovací stanice ? kiosek. Počítám, že zde by skončila tak třetina závodníků, ostatní by se vydali lesem na letiště k Rojetínu, dále potom z kopce přes Rojetín a cestou ke Žďárci. Poté odbočkou k Libochůvce.
Část cyklistů by pokračovala přímo z kopce a sjela z trati ? s tím se samozřejmě počítá, my horalistánci totiž dbáme na ?pečlivé značení? a poloviční ztráty se u nás zanedbávají
Trasa pokračuje podél potoku Libochůvka pořád po cestě až do Kutin. Možná by nebylo na škodu připomenout, že ke konci této ?etapy? podjíždíte pod mostem, kde se 11. prosince 1970 stala železniční nehoda, kterou připomíná dnes již špatně pozorovatelný pomníček.
Ale abychom nesmutněli, čeká nás další velice nebezpečný úsek ? Ranč U Bizona. Zde by mohla odpadnout další polovina účastníků . Přeživší by pokračovali do Řikonína, kde by se vlakem rozjeli ke svým domovům (nebo kam chtějí)?
přidat komentář zobrazit komentáře (0) Life & me přečteno 1091×