výtvory

vlastní projekty

Často dostanu nápad něco zrealizovat, avšak jak už to bývá ne vždy se tyto projekty povedou. Zde je pár odkazů na moje hotová dílka

Neoficiální stránky obce NíhovNeoficiální stránky obce Níhov

První větší projekt založený na mém prvním redakčním systému vlastní výroby, který je dnes už skoro relikvie. Zajímavé je, že i přes mé tehdy velice malé zkušenosti, jsou stránky stále ještě dostatečně funkční úrovni. Bohužel teď již nemám čas ani energii na jejich rozšiřování. Loni v létě byly pokusy o jejich aktualizaci, ale nakonec z nich sešlo. Uvidím, snad už to letos vyjde?

Stránky Blood Bowlové ligy

Horalistán Blood Bowl League?Horalistánská bladbólová liga? Slibně se rozvíjející projekt, který nakonec selhal na nedostatku času všech zúčastněných. Blood Bowlu se ale v Tišnově stále daří, avšak už spadá pod skupinu Odyssea.

Obsah stránek je dynamicky generovaný včetně veškerých statistik. Zápasy je možné editovat i zpětně, což se projeví na všech statistikách. Jako bonus je rubrika z tisku, ve které jsou fiktivní články z místních deníků o úspěších a zklamání jednotlivých týmů.

Dlouhodobá maturitní práce z CAD systémů

Tyto koupelny jsem dělal celkem dlouho, nakonec se zadařilo a já dostal výbornou :-). Hlavním úkolem bylo udělat modely v Solid Worku, rendery v Cinemě byly jen taková třešnička na dortu, která ale této dala práci ten pravý rozměr. Od té doby jsem na 3D grafiku sáhl jen jednou a nedokončený model benzínové stanice se mi pořád válí na disku.

Redakční systém

Vstupní stránka do redakčního systémuJe motorem tohoto webu. Není sice ještě kompletně hotový, pravděpodobně ani nikdy nebude ;-), protože přichází stále nové nápady na vylepšení a ještě se mi ho nepodařilo dostat do plně funkčního stavu, kdy by byl opravdu připraven oficiálně spatřit světlo světa. Z druhé strany mince je to škoda, ale zas vydávat zmetky si může dovolit už jen málokdo.

Horalistán

HoralistánOficiální stránky věnované našim psím kopečkům byly spuštěny koncem ledna 2008 a koncem srpna prošly menším redesingem. Ačkoliv jsou v provozu už déle něž půl roku, pořád se pracuje na obsahu, ale to už není až tak moje starost ;-).

Stránky jsou poháněny tímto redakčním systémem ? jedná se vlastně o jeho první veřejné nasazení. Nejde ale o čistokrevní fork, jsou zde menší odchylky ušité přímo na míru nasazení tak aby bylo možno aktualizovat obsah přímo přes program pro vysílání internetového rádia, jehož autorem je id Syslicek.

Na disku se mi ještě povaluje spousta jednoduchých, jednoúčelových skriptíků, které jsou určeny pouze pro mně, usnadňují mi práci a jsem na ně hrdý, ale v globálním měřítku se nevyplatí je vůbec zveřejňovat. Ale pokud budu mít dostatek času, určitě se pochlubím.

školní projekty

Několik projektů, které jsem dělal s kamarádem a týmovým kolegou Ondřejem Velebou do školy.

Internetový obchod s nábytkem

Projekt do předmětu IIS (Informační systémy) ? výsledkem je plně funkční internetový obchod se správou zboží, objednávání zboží, které není na skladě od externích dodavatelů, správou zákazníků a docela povedeným vzhledem. Ten však v tomto projektu nebyl moc důležitý. Celkové hodnocení 30 z 30 možných bodů. Rozdělení práce ? kód já, Ondra testování a dokumentace.

Program na zkoušení slovíček

Projekt do předmětu ITU (Tvorba uživatelských rozhraní) ? cílem projektu bylo navrhnout revoluční a neokoukané uživatelské rozhraní s důrazem na jednoduchost a maximální použitelnost.

V našem programu jsme se tedy zaměřili na maximální jednoduchost průchodu testovými otázkami, kde se nám podařilo zmenšit počet nutných kliků na polovinu oproti běžným aplikacím. Na konci každého testu je seznam otázek a vašich odpovědí usnadňující kontrolu a možnou změnu odpovědi.

Cvičícímu se naše práce velice líbila a nebýt špatně zvoleného postupu testování u uživatelů měli bychom plný počet bodů, avšak s 50 z 55 možných bodů jsem i tak velice spokojen.

Katalog brněnských památek

Jedná se pouze o dokumentaci k programu využívající multimediální rozšíření databáze Oracle. Samotný program ke stažení není.

Program umožňuje vyhledávat brněnské památky podle popisku nebo podle fotografie památky nalézt nejlepší shodu a dohledat více informací o památce. Samotná úspěšnost vyhledávání je závislá na algoritmech databázového serveru, čili neposkytuje úplně nejlepší výsledky (například pokud vložím obrázek bernardýna, aplikace najde shodu podle barev a vrátí obrázek budovy s bílou fasádou atd.), nicméně na ozkoušení práce s multimediální databází to stačilo.

Součástí programu je také jednoduchý editor obrázků, který umožňuje ořez, zmenšení/zvětšení obrázku a také jeho otočení/natočení.

Piškvorky

Piškvorky Dalším projektem bylo vytvoření jednoduché hry s multimediálními prvky. Kdy jsem si ?vyrefreshoval? zadání piškvorky. Základním požadavkem bylo aby mohli hrát dva hráčí, hra byla ozvučená a měla funkci automatického protivníka.

Pro implementaci aplikace jsem zvolil jazyk Java, se kterým mám více zkušeností než s C++, ale také je možné finální aplikaci bez problémů přenášet mezi jednotlivými platformami.

Aplikace umožňuje:

  • hrát dvěma hráčům proti sobě, nebo jednomu proti automatickému protivníkovi (AI)
  • nastavení několika úrovní AI
  • přehrávání tahů a jejich případnou korekturu (ne, tohle opravdu není cheatování :-D )
  • nastavení několika zvuků nebo jejich úplnou deaktivaci

Vývojem AI jsem strávil ne úplně malé množství času, možná polovinu doby práce na celém projektu. Bohužel i to nestačilo na to, aby byla AI na takové úrovni, že ji nikdo neporazí. Každopádně, když uděláte několik hrubých chyb, tak Vás určitě vyklepne.

Piškvorky přehrávání tahů Piškvorky nastavení AI